sobota 25. listopadu 2017

POMůCKOVÝ SERIÁL - Čím stříhat a řezat?

První řezačkový díl (najdete ho TADY) vás zaujal a vy už jistě máte na ježíškovském seznamu tu správnou řezačku. Nebo třeba stále váháte? Ano, bez řezačky asi začínalo hodně z nás, ale bez nůžek, bez těch to teda nejde! A které jsou ty nejlepší a nejosvědčenější?
 
DÍL DRUHÝ - nůžky, řezací nástroje a podobné vychytávky

Jeden by si řekl, jaképak copak s nůžkami. Ty si seženu v jakémkoliv papírnictví. A měl by pravdu. Ale určitě s námi budete souhlasit, že ty scrapbookové s nelepící čepelí, to je prostě úplně jiný level. A teď mrkejte, kolik nůžek a řezacích udělátek mají ve své výbavě děvčata z našeho DT. Střihoruký Edward hadr. 

Náš přáníčkový mág VALIKA potřebuje nůžky několikery. Její nejoblíbenější jsou malé nůžky od Docrafts (1) s nelepivým povrchem. "V poslednej dobe som si oblubila aj tie od Fiskars (2), treba si však zvyknúť." Valika se také neobejde bez kovového pravítka a dobré je prý takové, kde najdete cm i inche.  Doporučuje také tento ořezávač (4) a podložku (5) "si kúpte rovno rozmer A3. Mám rada opať od Docrafts, pretože má vyznačené zakladné miery pohľadníc a aj milimetre, čo nie je samozrejmosťou pri iných podložkách. Na druhej stran máte miery v inch. Jej jedinou nevýhodou je, že sa rýchlo zašpiní." Pokud byste později zatoužili po špachtli, tak Valice víc vyhovují ty plastové. Ulepené nůžky prý čistí odlakovačem. 

 


Timovy nelepivé nůžky, to je takový pomůckový evergreen. Ve své výbavě už je má hodně dlouho i LEA a nemůže si je vynachválit. Prý "stříhají skvěle, stále jsou ostré a nelepivé, takže na nich nezůstává lepící páska .. no trochu ano, ale jednou za čas je přejedu vatovým tamponem namočeným v lihu a je to pryč!" Na stříhání detailů používá Lea žlutočerné nůžky Cutter Bee a občas cvakne papír nebo dokonce karton se zakulacovacími kleštěmi Crop-A-Dile. V jejím albu někdy zahlédnete imitaci kroužkové vazby - jak to dělá? Pomocí raznice od EK Success


JANA V. používá nůžky hned troje: větší nepřilnavé (na velkou oboustranku), střední nepřilnavé od Tima Holtze a malinké Fiskars. A říká, že z vlastní zkušenosti to " s tou nepřilnavostí není až taková sláva. Chce to je pravidelně čistit (já používám odlakovač na nehty), na což jsem líná, takže jsou stejně zamazané od lepidla a nepřilnavé moc nejsou. Ty od Tima Holtze mají příjemně velká ucha na prsty, ale jinak je až tak ráda nemám - na vystřihování mi vadí pilovitý okraj, který zanechávají." Maličké Fiskars jsou dle Janči absolutní must-have! Už je má strašně dlouho a stříhala s nimi už kde co (i nehty nebyly ušetřeny) a jsou pořád báječně ostré a precizní. "Je to moje hlavní zbraň na všechno to stříhání čtvrtek."



ALENA začínala s klasickými obyčejnými nůžkami, ale hned potom, co začala stříhat 3D lepící pásku a oboustranku, zainvestovala do tolikrát již zmiňovaných nůžek od Tima Holtze. "Nemůžu si je vynachválit. Málokdy se mi stane, že by mi lepidlo ulpělo na ostří." Ty druhé, zelené, jsou z IKEA a Alča je používá na takové to "horší" stříhání (drátek, špinavé věci). "Jsou taky fajn, ale po roce používání jde znát, že je to levnější varianta." 

Jeden by nevěřil, ale pinzetu si Alča koupila díky americkým videím a prý dobře udělala - malé detaily či písmenka už ničím jiným nelepí. "Chvilku jsem si zvykala na opačné ovládání, než jsem u pinzety zvyklá, ale poddalo se to." Odlamovací nožík je z papírnictví a už svoji službu dokonal.


A máme tu opět ty Timovy nůžky! JANA S. je považuje za své nejoblíbenější. "Jistě, dá se žít i bez nich - dokud jsem si je nekoupila, nevěřila jsem, že to bude takový rozdíl. Ale fakt je!" Prý s nimi stříhá i izolepu při balení. To, že se trochu ulepí, je zanedbatelné a Jani to řeší po svém - "lehce setřu ubrouskem na zadeček pro miminka a jde se dál. Nevím, zda by Timovy technici toto ošetření doporučili, ale zatím nepozoruji poruchu vzhledu ani funkce."

Na stříhání drobných detailů používá Janča vyšívací nůžky a uvnitř projektu/stránky řeže sklapelem. "Budete-li si ho pořizovat, je dobré koupit si i náhradní výměnné čepele, člověk nikdy neví .. už mi párkrát spadl a hrot se ulomil."


Doopravdy využitých raznic je na Janině stole dohromady pět. Zakulacovač rohů překvapivě nepoužívá na PL kartičky, ale při výrobě vlastních kartiček na stránku či přání, nebo na fotky. Zajímavou vychytávkou je dírková raznice od Docrafts s výměnnou hlavou a dalšími noži na další dvě velikosti dírek. 



Co se děr do stránek týče, Janča nedá dopustit na kleště Crop-A-Dile, které tedy ze začátku považovala za unáhlený kup. Teď si libuje, že s nimi může usadit průchodky kdekoliv na stránce. 


Zbytečnost, myslela si o nepřilnavých nůžkách JANA B. A skorem dva roky používala nůžky dvoje - jedny na běžné stříhání (ty s letadlem), druhé na práci s oboustrankou. A ty bylo potřeba dost často čistit! "Až jsem si jednou řekla, že ty Timovky prostě zkusím. Zázrak! I když jsem od stříhací oboustranky přešla na tu trhací, nepřilnavé nůžky jsou prostě super. Důkaz jejich ostrosti jsem nedopatřením okusila na svém palci - mám nadosmrti poničený otisk." Detaily stříhá Jana obyčejnými nůžkami na manikúru se zahnutou špičkou, někdy si u toho sice může ruku ukroutit, ale zatím po jiných netouží. Na řezání rovných čar používá obyčejný odlamovací nůž z hobby marketu a na zakulacené detaily prstový nožík od Fiskars. "Objevila jsem ho díky Leušce a je to ta nejlepší věc, která se mi do rukou dostala!" Před vyšíváním si vždy motiv naděruje pomocí šídla, které koupíte v každé galanterii. Tohle má navíc super rukojeť a příjemně se drží. "Každým rokem při tvorbě adventního alba pokukuji po kleštích Crop-A-Dile - klasická děrovačka mi karton prostě neprorazí, tak třeba příští rok si je už konečně pořídím!"



Tak které nůžky a jiné propriety jsou ty vaše? Máte nějaké osvědčené, bez kterých byste papír neustřihly/neuřízly?
 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Pin It button on image hover