pátek 12. května 2017

SCRAPBOOKING návod

ALONA

Občas se stane, že krásný okamžik, který chceme uchovat v albu, je zachycený na fotografii, která má své nedokonalosti. Měla jsem fotografii zachycující okamžik chytání balonku. Líbil se mi zachycený okamžik, ale hodně mě rušilo hnědé pozadí fotky, „useknuté“ nohy a rozpůlený balon.


Rozhodla jsem se proto pro detail, který se mi líbil vystřihnout. Tímto jsem se zbavila pozadí. Nohy vyřeším tak, že je překryji ozdobami. Používám balonky z narozeninové kolekce Jany B. a Silvie.


Balonků v kolekci je opravdu hodně, ale já jsem potřebovala více a pomohlo mi k tomu razítko z kolekce. Nejdříve jsem vyrobila acetátové balonky. Na jednu stranu acetátové folie jsem udělala otisk balonku inkoustem StazOn.


Otisk balonkového razítka z narozeninové kolekce je celoplošný. Znamená to, že při správném otisku by balonek měl být celý černý. Já jsem ale razítkovala „nesprávně“. Dotkla jsem se razítka polštářkem StazOn pouze jednou a lehce. Tímto na razítku vznikne vzor mřížky dle materiálu razítkovací podušky. Nejdříve jsem obtiskla razítko na šmírák a teprve druhý otisk pak na acetát. Druhý otisk na acetátu není pak tak černý a je méně výrazný.


Balonky jsem obarvila alkoholovými popisovači a vystřihla. Pozor, vybarvuje se na obrácené straně, jinak by StazOn zašpinil fixy.


Ještě jsem chtěla orazítkovat balonkové pozadí. Chtěla jsem ale, aby otisk měl akvarelový efekt jako balonkové výseky. Chvíli jsem si hrála s distress inkousty, než jsem vychytala techniku, která podle mě celkem funguje.


Razítko potřebuje málo barvy a je jenom z části pokryté distress inkoustem.


Namočím prst ve vodě a rozetřu barvu po celé ploše razítka. A může se razítkovat. Je potřeba si pohrát s množstvím inkoustu a vody. Ale pro mě celkem fungoval poměr 1 dotek krajem polštářku / voda na prstu (více než kapka se tam neudrží a ta je přesně akorát).


Balonky na pozadí jsem udělala v barvách kolekce. Použité distress barvy – Saulty ocean, vilted violet, picked raspberry, wild honey, squeezed lemonade, mowed lawn.


Pak jsem se rozhodla, že půlka velkého balonku z fotky mi nevyhovuje a šla jsem na další balonek, do kterého rovnou umístím nadpis „Zavři oči a něco si přej“. Razítko jsem otiskla na PL kartičku, pokryla průhledným embosovacím práškem pro lesk, a kolem nakreslila balonek.



A dále už stačí vše jenom poskládat a nalepit. Acetátové balonky a papírové výseky jsem lepila GlossyAccents. Velký balonek je podlepený pěnovou páskou.
 
 
Nic víc jsem tam nedávala. Jenom kousíček washi pásky na dozdobení. Jinak je celý LO zvláštní tím, že je „bezpapírový“. Až na bílou čtvrtku je celý složený pouze z ozdob bez použití scrapbookového papíru. Je to trochu proti nepsaným pravidlům, ale i to jde. Pravidla scrapbookingu si určujeme sami. Musí to být především zábava


Mě tento LO bavil moc. Doufám, že Vás bavil návod, a že taky vyzkoušíte nějakou z technik při scrapování. Hezký víkend a ještě hezčí tvoření!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Pin It button on image hover