úterý 5. dubna 2016

Začínáme s Project Life

KARTIČKY a to další
 Alena, Lea, Jana B.

Dnes to bude hlavně o kartičkách, tedy o dalším ze základních kamenů celého Project Life tvoření. Všechny předchozí díly naší nové rubriky najdete zde.

Jaká je tvoje nejoblíbenější kartičková kolekce? 

Alena: Haha, já mám snad oblíbené všechny. Každá má své použití a záleží na tom, co se lepí. Ale pokud mám vybrat jen jednu jedinou, tak je to asi Dreamy od Heidi Swapp.


Lea: Nemůžu říct, že bych měla nějakou vyloženě oblíbenou kolekci. Spíš se snažím kartičky v albu střídat, ale když už… více jak jednu, tak je to kolekce Dreamy do Heidi Swapp  ..


 


Jana: Jsou kolekce, které si zamilujete na první pohled. Taková je pro mě třeba již zmíněná Dreamy od Heidi Swapp, univerzální Midnight anebo její novější podoba kolekce Everyday. A pak jsou kolekce, které se vám líbí, ale jejich nákup zvažujete a zvažujete, až jednoho dne neodoláte a kartičky se stanou těmi nejblíbenějšími. Takovou kolekcí je September Skies odHeidi Swapp. Nejvíc mě na ní baví, že uděláte čistě klučičí ..


 i holčičí stránku. 


Parádní volba pro „smíšené“ potomky jako mám já.

Tvoje úplně nejvíc nejoblíbenější české kartičky od PA? 

Alena: =D stejné jako u první otázky, vždyť jsou všechny super! Nejvíc se mi za loňský rok líbil PL kit květen/červen a září/říjen. Ze samotných kolekcí pak vánoční nebo snad ta svatební? Těžké, to je jako zeptat se mamky, které dítě má radši =D

Lea: Tady si dovolím trochu rebelovat :-). Nemůžu upřednostnit žádné české kartičky, protože všechny jsou krásné a dokonalé. Se všemi se moc dobře pracuje. Naše Silvie, Lucia a Lucie jsou nejšikovnější a nejlepší!




Jana: Ač mám anglické texty v značné oblibě, miluju originální české kartičky od PA! A to z několika prostých důvodů – nemusím zakulacovat rohy fotek, abych sjednotila stránku, mám tématicky hodící se kartičky pro každé roční období a příležitost a hlavně, v našem albu si přijde na své i česká strana rodiny! Můj nejoblíbenější byl zcela jistě loňský jarní kit, protože ta euforie z tolika českých kartiček byla úžasným hnacím motorem. 


A svojí originalitou mě dostaly vánoční kartičky od Silvie. Takové jsem nikdy neviděla a ty kreslené obrázky byly prostě TOP. 


No a teď ty nové sady od Lucky, to se moc těším, až na ně vytáhnu nůžky.

Jaké kartičky (core kit, třetina, polovina, value kit) doporučuješ kupovat/kupuješ?

Alena: Nakupuji převážně 1/3 core kitu, ale pokud vím, že ho budu potřebovat třeba na nějaké minialbum, které chci mít převážně v jednom stylu, nebojím se sáhnout po 1/2 . Value kit je výborný díky ozdobám, ale zatím jsem ještě žádný nekoupila. Pak se mi libí i Mini kity, jsou sladěné, kartiček není moc a cena je taky super. Fajn na oživení jednolitosti, pokud jedete jen s pár neutrálními kolekcemi. 

Lea: Určitě bych doporučila kupovat třetinu core kitu, protože i tak budete mít každou kartičku min. 3x, a to bohatě stačí. Doporučila bych kolekci Midnight od Becky Higgins, která je hodně neutrální a můžete ji tedy kombinovat s různobarevnými doplňky a nebudete mít v albu divočinu. Zatím jsem se ještě nedostala na dno svých zásob, takže jsem si žádné kartičky nekoupila podruhé :-).

Jana: Finančně nejvýhodnější jsou jednoznačně core kity, které se naštěstí rozprodávají po menších částech. Mně maximálně vyhovuje třetina. Mám i jeden value kit od Heidi Swapp.  Právě value kit mi na začátek přijde jako výborná možnost, kromě kartiček obsahuje i ozdoby, a tak usnadní práci při tvorbě prvních stránek. Samozřejmě, že všem, kteří s PL začínají, s čistým svědomím doporučím PA Project Life kit! Pro vaše první stránky dostanete v jedné krabičce vše, co potřebujete. 

Používáš scrapbookové papíry místo kartiček?

Alena: No jejej, nejsem takový layoutový borec, takže ne všechny fotky scrapuji. Spíš jen výjimečně. Například Creative kit používám i v PL. Papíry krásně sjednotí a sladí stránku. Taková stránka pak na první pohled oku velmi lahodí. Není už potřeba tolik přemýšlet nad zdobením.


Lea: Ano, používám hlavně sady čtvrtek 6x6.

Jana: Velké papíry rozřezávám do kapes výjimečně, spíš si vystačím s malými papíry 6x6. Becky Higgins loni začala produkovat celé sladěné kolekce k některým řadám kartiček, kdy si můžete koupit právě malé papíry, ozdoby, či photo filtry.

Jak kartičky skladuješ? 

Alena: Bylo mi povoleno si koupit Raskog neboli vozíček z IKEA a v něm mám, v našem světě známém, chlapa Antonína (vložka Antonius). Dokonale se do něj vejdou obě velikosti.


Lea: Na kartičky jsem si koupila v Ikea papírové krabice TJENA, které mají i víko, takže jsou stohovatelné.


Jana:  Já už mám dva Toníky (vložka Antonius, prodává IKEA). A vejdou se mi krásně pod stůl. Jeden je plný kartiček zakulacených ..


druhý jsem vyhradila výhradně pro Papero amo kartičky. Vzhledem k rohům je potřeba trochu jiný systém skladování.


Zakulacujete rohy nebo ne? Pokud ano, zakulacujete rohy i u fotek, aby to bylo jednotné, nebo vás rohy kartiček všeobecně nechávají chladnými? 

Alena: Ano, jsem PL barbar, dřív jsem hodně zakulacovala, hlavně ze začátku, protože mi to přišlo hodně scrapové. Něco jsem dělala i s fotkou, ale poté, co jsem začala fotky tisknout s bílým zámečkem, zakulacuji velmi málo. Spíš vůbec. Mám tedy na jedné stránce občas kartičky s kulatými rohy a fotky s hranatými.

Lea: Všechny kartičky i fotky mám podlepené bílou čtvrtkou a rohy nezakulacuji. Pokud mám kartičky s kulatými rohy, tak zakulacuji i fotky, ale nedávno jsem byla okolností donucena u jedné fotky nechat okraje hranaté, i když mám kartičky s kulatými rohy, tak jsem všem fotkám nechala rohy hranaté a je to celkem příjemná změna :-)

Jana: Pokud můžu, nezakulacuji. Nebaví mě to, ani nevlastním originální Becky Higgins zakulacovač, což situaci lehce komplikuje. Zatím mi to nedá, a pokud používám kartičky zakulacené, zakulatím i rohy fotek, aby stránka byla jednotná. Samozřejmě se toho pak musím držet i na druhé straně, aby mi nikde nic nelezlo. Fotky i kartičky v kapsách vždy slepuji k sobě, aby pěkně lícovaly a v kapse nelítaly. Pořádek musí být. I když, párkrát už jsem nad tím také mávla rukou.


Tipy pro první nákup kartiček?

Alena: Nebudu vám tu popisovat svůj první nákup, to by vás vyděsilo. Rozhodně nekupujte celou kolekci - core kit. Je to zbytečné, kartičky se opakují a nemáte šanci ji využít celou ani za rok. Navíc časem vám kolekce zevšední a přijde vám nudná. Spíš vzít třeba jednu až dvě kolekce jako 1/3 a pak jednu velmi neutrální jako je Midnight nebo Everyday. A kdyby se vám náhodou kauf nepovedl, je možné kartičky udat na Scrapbazárku =)

Lea: Záleží, k jaké příležitosti album děláte. Pokud dokumentujete běžný život, tak se vám budou hodit již zmíněné kolekce od Becky Higgins Midnight a Doodle nebo od Heidi Swapp Dreamy. Pokud je album tématické (svatební, pro dítě od narození, cestovní), tak bych doporučila koupit kartičky stejně zaměřené, album se vám bude lépe tvořit.

Jana: Holky už řekly vše. Určitě je lepší se na začátku držet trošku zkrátka a na jedné kolekci si vyzkoušet, co vám bude vyhovovat a jak budete chtít album pojmout. Pak už se můžete rozjet ve velkém …

Jmenuj své tři TOP používané ozdoby. 

Alena: Kdo mě aspoň trošku zná, řekne jasně jako první enamelky. A já také, miluji je. Jsou to takové lentilky =D. Dodají stránce šmrnc a přitom nejsou velké ani objemné. Puffy samolepky, takové marshmallow bonbóny na papír. Jsou možná trošku infantilní, ale nedám na ně dopustit. Svorky nebo knoflíky. Na ty se i jen hezky dívá. Když to tak vidím, mám toho oblíbeného hodně, ale enamelky jsou enamelky.


Lea: Jééé, to je ale těžká otázka! Tak asi enamelky, washipásky a různé samolepky.




Jana: Nejsem zdobící typ, ale zlepšuji se. Mé první PL album bylo hlavně o razítkování. Také jsem se v ozdobách nevyznala a navíc jsem se i strachovala, aby se mi celý rok vešel do jednoho alba. Časy se změnily a já během loňského roku u Papero amo objevila takovýýýýých věcí! Nejvíc jsem si zamilovala dřevěné výseky (a s těmi album kyne), pěnová písmenka tzv. thickersky (kyne stále víc) a chipboardové rámečky (album dokynulo). V poslední době se vracím k razítkování a minimu ozdob, a to čistě z logistických důvodů – nemám při svém tvořivém skluzu čas cokoliv hledat. Už scrapově degeneruji.

Tipy na zdobení pro začátečníky?

Alena: Nemusíte zdobit vůbec, PL je hlavně o vzpomínkách. Můžete ze začátku pozorovat, co se vám libí u ostatních, a podle toho se rozhodnout, do čeho investovat. Nakonec stejně neodoláte. =) Některé ozdoby si můžete ze začátku i vyrábět, o to větší bude pak radost z výsledku.

Lea: Méně je někdy více :-). Do začátku je ideální si koupit kolekci kartiček i s doplňky nebo kit Papero amo :-). Kolekce jsou k sobě laděné a nemůžete tedy při výběru ozdob šlápnout vedle.

Jana: Zdobení, to už je taková scrapová nadstavba celého Project Life. A krásná! Takže já doporučuji, až se trochu rozkoukáte, nějaké ozdoby zkusit. Zlehka a střídmě.

5 komentářů:

  1. Díky za shrnutí, holky! Co se týče kulacení, tak mě se líbí o hoodně víc hranaté rohy a ty tedy, jestli jsem to dobře pochopila, jsou jen u PA kartiček? Všechny ty Becky, Heidi a jiné jsou vždy kulaté? Já u svého PL, který se mi zatím rodí jen v hlavě, si představuju, že bych hodně používala i klasické papíry místo kartiček, tak jsem na sebe zvědavá...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, přesně, jak říkáš. Dají se sehnat i hranaté kartičky, holky je myslím měly jeden čas v nabídce, ale jinak je to kulatina vedle kulatiny :D no já se na ty tvoje stránka tak mooooc těším!!

      Vymazat
  2. Krásný článek, dočetla jsem až do konce a v hodně věcech jsem se poznala. Taky jsem nakoupila nějaké 1/3 core kity, ale víc mi začaly vyhovovat kartičky z PA, které mi naprosto vyhovují. Začaly se mi víc líbit kartičky s hranatými rožky a je u nich super, že mají druhou bílou stranu, takže někdy využiju i na druhou stránku, kde třeba touto kartičkou podlepím fotku (tím mi na jedné stránce krásně zdobí a na druhé je funkční :-) ) Ale občas mám taky problém, že použiji kartičku s kulatými rohy a tím, že jsem taky přešla na fotky s bílým okrajem, tak už ale fotky neprzním zakulacováním - je mi to líto.
    A díky za inspiraci jak skladovat kartičky. Koupila jsem si taky tu plastovou vložku z Ikey, ale nevyhovuje mi, že se na ni nedá dát víko a tak se do toho práší, takže díky za tip od Ley, pokouknu očkem v Ikey na tyto krásné krabičky. (Verča S.)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Veru, já když potřebuji někam jet, tak přikrývám druhým Toníkem :) a svážu je dohromady .. :D

      Vymazat
    2. já to teda nikam nevozím, ale spíš jde o to, že bych to měla na poličce kde se mi hodně práší - u nás se totiž neskutečně práší. Bydlíme v prvním patře, kousek od hlavní silnice a to je neskutečně prachu a od včera začal pyl od břízy, kterou máme pod okny a to máš vidět ten žlutý nános. :-( Ani dva Ionic care co máme nepomáhají.

      Vymazat

Pin It button on image hover