čtvrtek 9. listopadu 2017

FREESTYLE - home decor s vyšívacími kruhy

JANA S.
Sice se tomu zatím bráním, ale Vánoce už prostě visí ve vzduchu. Na netu se objevují vánoční přání a mě to začíná znervózňovat, protože jsem na ně zatím fakt neměla čas! Asi na mně přece jen dýchla nějaká vánoční múza … a já ze svého mozkového harddisku vytáhla nápad někde z Pinterestu, uložený už před hodnou chvílí. 
 
Protože si fotografie do alba tisknu doma a navíc jsem hrozná v jejich přebírání, mám hodně přebytků, které samozřejmě distribuuji babičkám. Jenomže jim to obvykle předávám jen tak, jak se nasbírají, v obyčejné obálce. Tak jsem se řekla, že vytvořím něco, co by si mamka mohla vystavit, třeba v kuchyni, bylo by to malinko nazdobené … malý dárek, tak je to! Ale jak? Papír si jen tak nepověsí a kupovat rámeček se mi nechtělo (do IKEA daleko). Tady se uplatnila má pinterestová vzpomínka a zásoby z kreativních dob minulých – konkrétně jsem vyhrabala bubínek na vyšívání. 
 
Když už jsem se rozhodla, že bude pro moji mamku, bylo rozhodnuto o barvách – kromě jemně zemitého kraftu trocha růžové a zelené … dnes se nějak předbíhám. Tak to vezmeme odzadu, co říkáte? 
 
Tady je tedy můj dárek pro maminku:
 

Podkladová čtvrtka je z kolekce Star Gazer od Dear Lizzy, na vellumové výseky jsem použila krásnou čtvrtku z loňského dubnového Creative kitu, která už bohužel není k mání. Opět jsem využila pár štítků od Jen Hadfield. Na lepení vellumu jsem poprvé zkoušela lepidlo v rolátku - a musím říct, že je opravdu super. Není vidět a pracuje se s ním velmi dobře. A! Lze do něj dokoupit náplně, takže je ekologicky výhodnější (ekonomicky také)! 
 
Cákance se teď moc nepovedly, ale co nadělám, snad nebude mamka příliš kritická. Moc zdobení to nakonec nechtělo, přece jen, zdobená plocha je mnohem menší než čtverec 30x30. Anebo jsem zase na minimalistické vlně. Barevně je výsledek také poměrně strohý, ale v mámině kuchyni to bude tak akorát. 
 
Původně jsem si myslela, že ani nebudu fotit postup, protože je opravdu triviální. Na speciální žádost naší Sis jsem ho ale nafotila, když jsem tvořila další kruh – ten si pověsíme u nás. A je fakt, že pár drobných detailů, na které je dobré myslet, jsem postřehla. Fantastický kit z Workshopu zatím na svou další příležitost čekal a teď se mi skvěle hodila světlá puntíkatá čtvrtka.
 
První kruh má průměr 21 cm, ten druhý je o centimetr větší. V galanterkách ale narazíte na různé rozměry, ukořistila jsem i 19 a 16 cm a doufám v ještě menší – musím prozkoumat i internet (ty budou skvělé na drobné dekorace bez fotek – třeba vánoční).
 
Vnitřní kruh jsem obkreslila na papír a ten pak obstřihla s rezervou cca 1 cm. Jednu stranu kruhu jsem polepila oboustrannou páskou – tady je dobré příliš nešetřit čas ani pásku a lepit zhruba po centimetrových kouscích cca 1-1,5 cm od sebe, aby se papír nikde nevydouval. Určitě se dají využít i tekutá lepidla, ale neriskovala jsem, že mi zkrabatí papír.
 
Po nalepení papíru jsem vyčnívající okraje nastříhala „fringe-like“ (přemýšlela jsem, jak to říct česky nebo slovensky a na nic použitelného – a přiměřeně krátkého – jsem nepřišla) a ohnula je ke straně kruhu – obrázky napoví.
 

Pak už jsem jen přiložila zevní část vyšívacího kruhu (rámečku, chcete-li) a zašroubovala ho napevno. Tam, kde mi na zadní straně papír mezi kruhy vyčníval dozadu, seřízla jsem ho ještě skalpelem. Pozadí na kruhový layout připraveno.
 
Dále už jen zdobení. Použila jsem fotku určenou do naší domácí galerie a držela se kitu. Pár kousků vellumových ozdob, kytka z další čtvrtky, nápis a fráze, samolepka na chipboardu … toť vše. Zdálo se mi to málo, ale víc jsem už přidat nedokázala. Jen malé srdíčko
 
S vyšívacím kruhem ve scrapu jsem tímto neskončila. Potřebuji jednoduchý dáreček i pro druhou babičku a hodlám vyzkoušet i menší dekorace. Myslím, že naše papírové vyšívačky by se na něm určitě také vyřádily – co, Jani?, co, Leuš?… technik se dá využít nepřeberné množství. Jen pokud na ně budu razítkovat, používat akvarelové techniky nebo šití na stroji, udělám to před upevněním papíru do rámečku, abych měla tvrdou podložku. Už se mi to v hlavě rodí …Doufám, že to některou z vás inspirovalo a zkusíte to také! Potom ovšem nezapomeňte – chceme se také pokochat! Mějte krásný den!

19 komentářů:

  1. No to je krásné Jani, dobrý nápad a jste nádherná rodinka ...

    OdpovědětVymazat
  2. To je krasne! Vzdycky preyslim co dat babickam a toto je teda skvely napad:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, tohle je pro babičky ideální a opravdu rychlovka! ;)

      Vymazat
  3. No joo..uz jdu do galanterky..tohle chci vyzkouset dlouho..ha pristi tyden jedeme k babicce, nemam darek..tak ze bych..🤔🤔

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Parádička, to bude barviček! Tak šup, šup! 😜

      Vymazat
  4. to je skvělé, ukládám si do paměti :)

    OdpovědětVymazat
  5. dokonalost ♥ fakt krasne ♥ áno nalákala si :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Vidím,že frčíme na stejné vlně,taky mám tento nápad uložený na pinterestu,jen zatím nenastal ten správný čas.Díky za další nádhernou inspiraci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Luci! Určitě to bude paráda! A neboj, správný čas nastane v správnou chvíli ;)

      Vymazat
  7. Parádní nápad i provedení! :o <3

    OdpovědětVymazat
  8. Jani to je krááásne a super nápad ako sa dajú využiť a vylepšiť vyšívacie kruhy ;) ďakujem za ďalšiu parádnu inšpiráciu :-*

    OdpovědětVymazat
  9. Jani tohle je uzasny napad a dokonale provedeni!

    OdpovědětVymazat
  10. Jani, prostě pecka! Tohle bude veliká inspirace pro mnohé, takže i skvělé načasování článku:-) no a tvoje provedení je, jak už jsem zvyklá, opět překrásné!

    OdpovědětVymazat

Pin It button on image hover