čtvrtek 17. srpna 2017

PLANNER DAY / Jana Moravcová

Plánování jednoduše a přehledně? Color coding!


Mám málo času. Na všechno. Znáte to? Máte taky takové dny? Týdny? Plánování udržuje můj mozek a stres pod kontrolou, ale poslední dobou není na nic čas. Proto jsem se snažila vymyslet, jak plánovat a používat diář co nejjednodušeji, aby mě zbytečné zdobení apod. neodradilo od plánování jako takového. A pak jsem to našla - systém color coding! Znáte?



 
Zatím jsem ve fázi zkoušení, ale tento systém jsem si momentálně vážně oblíbila. V čem spočívá? Využití barev dle druhu činností/úkolů. V závisloti na tom, jak detailně plánujete a stejně tak, kolik máte v diáři místa, si zvolíte, co vše chcete barevně označovat. Já se snažím, aby byl můj diář jednoduchý a zejména funkční (s dvěma nespavými dětmi opravdu není čas na zdobení). Color coding vám umožní na první pohled vidět, co je potřeba a tím se zvýší i vaše produktivita.
 

Výhodou je, že nepotřebujete žádné speciání pomůcky. Použít můžete barevné propisky/fixky, zvýrazňovače, nebo psát na barevné samolepky (tím nemyslím obrázkové, ale ty jednobarevné). Použít můžete také barevné papíry. Zkrátka si systém můžete přizpůsobit tak, jak se vám zlíbí. Já píšu klasicky propiskou a používám fixky pro označení danou barvou.


Samolepky Papero amo - TADY a TU.

Jak můžete využít barvy? Vybarvujte podle:
  • časové náročnosti: urgentní úkoly, co byste měli dělat, co dělat musíte, lhůty, co byste dělat chtěli, až budete mít čas, apod.
  • lidí: já, děti, partner, domácí mazlíček,…
  • sebe: schůzky, seznamy, opakující se úkoly, apod.
  • kategorie: koníčky, úklid, výdaje, pochůzky, projekty, zábava, atd.
  • plánování jídla: dle typu jídla (snídaně, oběd…), podle kategorie (kuře, hovězí, vegan, …), dovážka, zbytky, atp.
  • práce: schůzky, cestování, události, termíny, semináře, společenské aktivity…
  • školy: předměty, druh úkolu (domácí úkol, příprava na zkoušku, zkouška, prezentace…), termíny…
  • blogu: sociální sítě, plánování příspěvků, giveaways,
 

A na závěr pár tipů:
  • Používejte omezené množství barev, ať se v nich neztratíte (ideálně 4-5).
  • Popište si zvýrazňovače, ať hned víte, jakou barvu zvolit, než si systém zažijete pod kůži.
  • Vyberte si barvy, které si jsou vzájemně kontrastní. Diář bude přehlednější.
  • Na hlavní položky si vyberte nejvýraznější barvu (práce, to do list apod.).
  • Na začátek diáře si vypište, které barvy používáte k jakému účelu, ať je vám to jasné na první pohled.
 

Co říkáte na tento systém organizace diáře? Zkoušeli jste? Láká vás to? Za mě zatím paráda a těším se na vaše zkušenosti.

4 komentáře:

  1. Ja jsem mela barevne organizovani, kdyz jsem jeste byla na skole. Mela jsem zkousky, klasak, zapocet, seminarka, prace, sport a volny cas. Ted uz toho tolik nemam, takze barevne neorganizuji, ale verim, ze s detmi to zase zacne..🙂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak nějak, Ali - děti/rodina, práce, schůzky apod., fakt se mi to líbí, je to krásně přehledné. :)

      Vymazat
  2. Ahoj, mozem poprosit o ake konkretne zvyraznovace/fixky ide (vyrobca a pod.) a propisku? Dakujem!

    OdpovědětVymazat
  3. Dobry den Jano, skvely clanek. Vedu si diar stejnym stylem. Je to pro me nejprehlednejsi. Pro pristi rok bych chtela zmenit barvy zvyraznovacu, ted pouzivam klasicke neonove. A moc se mi libi ty Vase. Prozradite znacku? Dekuji Lenka

    OdpovědětVymazat

Pin It button on image hover