neděle 24. ledna 2016

FOTOSTUDIO

Jak fotit Project Life stránky
Lucie

Po pravdě řečeno, není v tom žádná věda. Nejdůležitější je správné světlo a něco bílého jako podklad. Schválně jsem na focení nebrala zrcadlovku a fotila mobilem, abych ukázala, že není třeba drahých fotoaparátů.

Takže, to úplně nejzákladnější, co potřebujete, je dobré světlo!

SVĚTLO
Dobré světlo = denní rozptýlené světlo. Umělé, jakkoliv silné, nikdy nebude vypadat tak dobře jako denní. Krokem číslo jedna je tedy najít doma místnost s dostatkem nepřímého denního světla. To znamená, že tam slunce nebude svítit přímo do oken. Já například vím, že musím fotit buď ráno tak do 9 nebo pak až po 14 hodině, kdykoliv mezi tím mi slunce svítí přímo do oken a fotit nejde.

I když mám dobré světlo, vždycky přidávám na expozici, bílá pak bude bělejší a vy budete mít méně práce při následné úpravě fotek. Nastavení expozice najdete v menu, jde to nastavit i u všech mobilů, co mají foťáky. Níže pro porovnání 3 různé hodnoty expozice na stejné fotce za stejných světelných podmínek.


PODLOŽKA
Nejraději bílou a je jedno, jestli to je stůl nebo kus bílé desky, nebo jen dostatečně velká bílá čtvrtka. Já mám to štěstí, že mám bílý stůl, ale na bílém papíře jde fotit stejně dobře. Takže, nachystejte si vaši podložku a zkoušejte, kde na ni bude padat nejlepší světlo. V mém případě je to tak 1m od okna, kde už nepadají stíny od parapetu a topení.

Mé improvizované foto studio na čtvrtce bílého papíru
 
  
Vycentrovat stránku, najít nejlepší světlo, zvýšit expozici a cvak!


Vyrovnat, oříznout, upravit bílou, přidat na jasu a doostřit. Hotovo!

VŠECHNO VEN
Posledním krokem je, vyndat kartičky z kapes a položit je na plastovou stránku. Vyhnete se tak nežádoucím odleskům, fotky budou ostřejší a pokud hodně zdobíte, vynikne struktura ozdob.

Druhé místo, kde často fotím PL stránky:


Odlesky od okna (fotky jsou uvnitř plastových kapes).


ÚPRAVA FOTEK
Já nejčastěji upravuju v Picase (zdarma ke stažení) a Picmonkey (zdarma online editor). Vždy dělám tyto úpravy:
  • Vyrovnat (pokud není fotka vodorovně)
  • Ořez - já ořezávám až k fotkám (kartičkám), ale to je na každém, samozřejmě
  • Vyrovnání bílé
  • Přidat na jasu
  • Doostřit
  • A někdy ubírám na sytosti; některé foťáky mají tendenci to přehánět s barvami :)


To je vše. Tady je výsledná stránka.

A tady ještě důkaz, že na tvoření není potřeba samostatná místnost. Já mám jen jeden stůl, skříňku a tiskárnu v dětském pokoji a stačí mi to. Matteo si hraje a já tvořím….no dobře, to je taková ideální představa. Většinou k němu odbíhám každé 2 minuty, ale ještě se nevzdávám představy, že to tak jednou bude ;).

3 komentáře:

  1. Lucko, moc mě baví, že největší profíci mají nejmíň místa :) Lajk!

    OdpovědětVymazat
  2. parádní článek, tak se těším, jak příští PL výzvu budou mít všichni skvěle nafocenou :P

    OdpovědětVymazat

Pin It button on image hover