pátek 26. června 2015

DIY malování avarelem

MAĽUJME AKVARELOM AKO PRAVÍ UMELCI
Valeria

Prajem vám všetkým krásny deň, 
v dnešnom návode by som vám chcela predstaviť postup ako maľovať spôsobom no - line watercoloring / maľovanie akvarelom bez čiernych liniek. Ukázala som vám zopár ukážok v mojom článku "čo je u mňa nového". V komentoch ste ma poprosili či by som nemohla napísať postup. Samozrejme, že môžem a tak píšem. 

V tejto technike ide o to, aby sme všetkých presvedčili, že opečiatkovaný obrázok sme nakreslili vlastnoručne, bez pomoci, s prirodzeným talentom ako skutoční umelci :-D Je to protichodné, pretože tí ktorí radi maľujú  & vyfarbujú obrázky, ale nevedia kresliť si kupujú pečiatky práve z tohto dôvodu a ja medzi túto skupinu ľudí jednoznačne patrím. 

Cieľom je zbaviť sa čiernych / tmavých / ostrých línii a viac sa priblížiť k podstate akvarelového maľovania, ktoré je vzdušné, jemné, nežné, bez línii. 

Musím sa priznať, že som sa na túto techniku tešila veľmi dlho a dlho som s ňou bojovala :) 
Ukážem vám postup, ktorý by mal zaistiť, že sa vám táto technika zapáči okamžite. Postupným skúšaním sa dopracujeme k postupu, akým sa to má robiť správne. Tak teda začnime :)

Čo budeme potrebovať 

akvarelový papier
 akvarelový štetec
obyčajný papier
pečiatku a distress inks v jemných farbách
Čím svetlejšie, tým lepšie, ale podľa mňa sa dá využiť každá jedna farba. 


1. Začnime jednoduchým spôsobom, pri ktorom využijeme prirodzenú vlastnosť distress atramentových podušiek. Neodporúča sa s nimi pečiatkovať, pretože sú nestále pri kontakte s vodou, ale to my práve potrebujeme :-) 

Použila som odtieň Picked raspberry, aplikovala na pečiatku, opečiatkovala akvarelový papier a vyfarbila celý obrázok. Postupne farbíte lupeň po lupeni. Výhodou je, že získate jasnú farbu obrázka. Línie sú stále zreteľné, ale aspoň to nie je čierna alebo tmavohnedá :-)


 2. Pri druhom spôsobe budeme potrebovať jemný odtieň pečiatky a osobitný poznámkový papier.  Pečiatku najprv opečiatkujeme na poznámkový papier, a potom hneď na akvarelový papier.  Bez dodatočnej aplikácie farby, len s tým čo ostalo na pečiatke. Cieľom je dostať jemný obrys, ktorý nám pomôže pri vyfarbovaní. Obrázok na poznámkovom papieri nám slúži ako vzor. 

Chcela som modrý obrázok. Na základný obrys som použila Tumbled Glass, pre vyfarbovanie  Salty Ocean. Atramentovú podušku som odtlačila na akrylový blok, farbu postupne naberala štetcom a vyfarbovala. 


3. Dostávame sa do finále, k originálnemu postupu. Vyberieme si najsvetlejšiu farbu - Antique Linnen.  Opečiatkujeme na poznámkový papier, a potom na akvarelový. Áno, máte pravdu - ten obrys na papieri v podstate ani nevidíte :)  Postupne strácate oporu v líniách pečiatky a musíte sa spoliehať len na svoje kresliace schopnosti. Chcela som vyskúšať namaľovať aj postavu s tváričkou, preto som opäť siahla po mojich obľúbených pečiatkach a Distress Markeroch. 


Pri tváričkách sa odporúča zvýrazniť detaily na tvári ako oči, ústa nos. Tej mojej som zvýraznila jej mihalnice :-) A tu sú finálne pohľadnice. 




Neodolala som a vytvorila ešte jednu pohľadnicu s Antique Linnen. Doplnila som svoje akvarelové farby, nové odtiene som proste musela vyskúšať :-) 


Dúfam, že sa vám dnešný návod páčil.  
Každopádne je to výzva. Vyskúšate ? :-) 

2 komentáře:

  1. ROZHODNE vyzkousim!!!! a uz se na to tesim! vypada to naprosto nadherne, dekuji za navod ...a jestli se mi to povede, tak seberu odvahu a poslu :)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super Janka, tesim sa ze mas experimentalnu naladu :-))))
      urcite sa ti to podari a krasna pohladnica vzdy potesi ♥

      Vymazat

Pin It button on image hover