pátek 8. května 2015

DIY tag

TAG SE SMRŠŤOVAČKOU
Olga

Jen se tak lehce smrsknout…

Komu by se to nelíbilo, že? Tentokrát se ale nebude jednat o náš objem, ale o vlastnoručně vyrobenou ozdobu. Ozdobu, kterou si zhotovíme ze smršťovací folie. Tu si obstaráme v obchodě s kreativními  či výtvarnými potřebami. Folie má formát A4, z jedné strany je krásně hladká, z druhé hrubší a matná.

V letošním roce už nepokračuji v Timových visačkách, na májovou jsem ale dostala chuť. Hlavní motiv jsem se rozhodla znásobit a na to se smrsknutá ozdoba náramně hodila. V neděli oslavíme Den matek a visačka je věnovaná tomuto svátku.


Nezbytné pomůcky
Smršťovací folie
Razítko, inkoust.polštářek StazOn, pastelky, nůžky, horkovzdušná pistole
Vše ostatní podle potřeby…

Motiv(y) narazítkujeme na hrubší, matnou stranu a vybarvíme pastelkami. Je dobré nejprve si vyzkoušet: obyčejné pastelky fungují dobře, některé akvarelové i po zapečení mažou, některé fixy též…



Následně vystřihneme, obrázek dáme na pečící papír, na přidržování si můžeme vzít jehlici či pinzetu a začneme zahřívat embossovací pistolí. Připravte se na to, že se začnou dít divy…během několika vteřin se začne obrázek vzpouzet, kroutit, otáčet, scvrkávat, stáčet do klubíčka, aby se vzápětí narovnal…a byl smrsknutý! Doporučuji v tuto chvíli ještě přiložit na chvilku akrylový blok, aby byl obrázek dokonale plochý. Pokud chcete mít na ozdobě otvor, nezapomeňte jej procvaknout ještě před pečením.
Pro porovnání se podívejte na velikost původní a velikost smrsknutou:


A také, jak obrázek vypadá na rubu. 
Zůstává matný, takže pokud byste chtěli mít otisk s textem, byl by převrácený.


Na základ visačky jsem zvolila karton, polepila ho gázou a krajkou.


Stejný obrázek jako na smršťovačce jsem natiskla i na papír a vystřihla. Sešila jsem na stroji část obálky a papíru s notami, vystříhala jsem si části textu z jedné básně, i poštovní razítko je originál ze staré obálky.. Výsek ptačí klece, stará krajka, kousek washi pásky…sešlápnutá kapsle od kávy nese smrsknutou ozdobu…mašlička a kovové komponenty…na závěr ještě přestříknuto sprejem Lindy a nalepeno na pistáciový karton.




Už jste si také něco smrskli? Pokud ano, pochlubte se se svým projektem v naší pinterestové galerii. Budeme v PA rády, když se budete inspirovat…

5 komentářů:

  1. Wow, to je krásná visačka. Jsem si říkala, že jsi na Timíkovo visačky trochu "zanevřela". Každý měsíc čekám, až ukážeš svoji verzi - pokaždé hezčí než originál - a ono nic. Smršťovačku jsem ještě nepoužívala. Budu to muset vyzkoušet.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, ne že bych zanevřela, ale...někdy je to pořád stejné, někdy nic nemám, někdy se mi nelíbí předloha, někdy svátky, které se u nás neslaví, někdy to je jen o daném produktu...ale po letech člověk vidí, že už to nic nového nepřináší, chybí výzva. Tak do visačky půjdu jen někdy, když bude pěkná nebo inspirativní předloha. A tahle květnová mi zrovna přišla milá...

      Vymazat
  2. Jemná, něžná, zajímavá...se spoustou obdivuhodných detailů. Přesně těch, na které se u Tebe vždycky tolik těším! :)

    OdpovědětVymazat

Pin It button on image hover