pátek 11. dubna 2014

DIY mini album

V dnešním DIY návodu se od LUCII dozvíme, jak si vlastnoručně vyrobit krásné Mini album. Já si ho tedy určitě velice brzy udělám - a jestli se k tomu odhodláte i Vy, podělte se s námi v naší Pinterestové galerii!

MINI ALBUM

Dnes mám pre vás návod na praktický mini album, do ktorého si môžete vložiť toľko stránok, koľko chcete. Väzba sa dá totiť prispôsobiť hrúbke albumu.
Videla som už viac projektov s touto väzbou, ale nikdy som sa nedostala k návodu - a tak som si ho vymyslela :) Možno ste sa s ním už stretli a postup je trochu iný... a možno to bude pre vás novinka a trochu inšpirácie vytvoriť si ďalší album.
Na výrobu budeme potrebovať:
- výkresy veľkosti A4 alebo scrapbookové papiere
-lepidlo/lepiacu pištoľ, šijací stroj (nemusí byť)
-pravítko, orezávací nôž
-materiál na zdobenie (ja som použila zvyšky výkresov, papier od Crate Paper z kolekcie Flea Market, tag od Elle´s Studio, hodvábny papier, látku, gombíky, Big Shot a vyrezávacie šablóny Medallions a Alterations: Mini Paper Rosettes)

1. Výkresy orežeme na veľkosť 15x30 cm. Ak použijete 12x12 scrapbookové papiere, stačí ich prerezať na polovicu. Dostaneme tak album štvorcovej veľkosti (15x15cm).

2. Každý papier teraz preložíme na polovicu.
3. Tip: na vrchnú a spodnú stranu som použila hrubší papier gramáže 280g. Pri prekladaní takýchto hrubších papierov je výbornou pomôckou štetec z januárového/lednového kitu. Stačí naniesť trochu vody na miesto, ktoré chceme preložiť a papier sa poddá, nebude sa lámať a netreba nám ani knihársku kosť :)
4. Všetky preložené papiere si poukladáme na seba.
5. Ak chceme pri spájaní stránok použiť aj šijací stroj, rozdelíme si stránky na menšie kôpky (neskôr bude jednoduchšie zošiť dve menšie kôpky, ako prišiť poslednú stranu k celému albumu). Ak ich budete len lepiť, stačí postupovať po jednej stránke.
6. Stránky som si aj tak najprv zlepila obyčajným lepidlom - natrieme vrchnú a spodnú stranu a spojíme (tým, že nezalepíme krajnú stranu nám neskôr vznikne priestor medzi dvoma zlepeným/zošitými stránkami albumu, kde sa dajú vkladať fotografie, flapy alebo suveníry).
7. Zalepené miesta ešte prešijeme strojom.
8. Postupne takto spojíme všetky tri časti. 
Nakoniec ich rovnakým spôsobom spojíme aj navzájom.

9. Väzba: odmeriame si celkovú hrúbku albumu (voľne položeného, stránky nestláčajte, aby mal neskôr album vnútri miesto na ďalšie scrapbookové zdobenie ;) ) a podľa toho vystrihneme papierový pásik takej šírky (dĺžka je výška albumu, v tomto prípade 15 cm).
10. Z washi pásky si pripravíme pás, ktorý bude držať album pokope. 
Mal by byť aspoň raz taký široký ako je hrúbka albumu.
11. Do stredu nalepíme pripravený pásik...
12. ... a spojíme celý album ako na obrázku:
13. Základ albumu je hotový! Na zdobenie som sa veľmi tešila, lebo som konečne mohla vyskúšať môj nový Big Shot :) Pripravila som si pomocou neho skladané kvety zo zvyškov výkresov a scrapbookového papiera:

14. Ozdobila som prednú stranu a album je hotový :)



6 komentářů:

  1. Perfektné! Luckina práca je skvelá a to využitie washi ma dostalo :-). Tiež mám doma tú šikovnú mašinku, ale nejako som sa nedostala k jej použitiu, ale teraz ked som videla, ako sa jej pomocou dajú robiť tie skladané kvietky, paráda :-). Ďakujem!

    OdpovědětVymazat
  2. Super návod, pekne prehľadne urobený :)

    OdpovědětVymazat
  3. Pěkný přehledný návod. Album je taky moc pěkný. Asi tím, že jsi měla tak přísný čtyřnohý dozor :-D Tomda

    OdpovědětVymazat
  4. ó ááno, moja malá šelma mi veľmi rada "pomáha" :D

    OdpovědětVymazat
  5. Lucka, nádhera!! Ako vždycky! <3 Skvelý postup, určite ho vyskúšam. Vďaka ;) A vidím, že Pepsi sledovala celý priebeh a určite aj troška rozhrýzla papiere pre ošarpaný efekt alebo odkotúľala ozdôbky, ktoré by sa ti nehodili do projektu, hehe :D

    OdpovědětVymazat
  6. Nádherné. Určitě návod využiji. :-)

    OdpovědětVymazat

Pin It button on image hover